2010 U.S.A ~ Canada

Dag 28; Venice Beach - LAX, CA

We zijn, ondanks de korte nacht, toch al om half negen wakker. Na het ontbijt ruimen we de koffers in en laden we i-pods en telefoons nog even op.

Voor we gedag gaan zeggen bij John en Maria regelt Alfonso vast een taxi voor ons. We moeten uiterlijk om half 2 op het vliegveld zijn, dus de taxi zal ons om 12.45 uur op halen. We mogen de spullen in de kamer laten staan (uitchecken is eigenlijk om 12.00 uur) "you're like family" roept Alfonso, "there's no hurry".

We lopen eerst, via de Venice Canals, naar John. We praten nog even en zeggen dan gedag. Maria is aan het werk, dus de volgende stop is Animal House. We maken nog even een praatje, maar dan is het toch écht tijd om weg te gaan. Pfffff, gedag zeggen valt niet mee...... C-ya soon guys!!

We zijn zo lang bij Animal House blijven 'plakken' dat we geen tijd meer hebben voor de Venice Pier, we moeten zelfs doorlopen om nog op tijd in het hotel te zijn. We halen snel boven de koffers op en terwijl we uitchecken zet de taxichauffeur al vast alles in de auto. We zeggen Alfonso gedag en dan is het tijd om naar Los Angeles Airport te gaan.

De taxichauffeur zet ons keurig af bij de KLM vertrekhal. Het is druk en als we inchecken komen we tot de ontdekking dat we niet eens naast elkaar zitten

Undecided
. We hebben zelfs allebei een middenstoel, geweldig!! Ter compensatie mogen we wel een extra koffer gratis inchecken.....yeah!

We vertrekken keurig op tijd, Benny zit op rij 30, tussen twee, niet al te vrolijke, dames en Anja zit op rij 29 met voor het raam een meneer die het raamluik én zijn ogen meteen dicht doet en ze pas weer open doet als we geland zijn, en aan de andere kant een zuurpruim uit Rusland. Wat een gezelligheid. Dat is even wennen, na 4 weken vakantie in een land waar iedereen tegen iedereen praat.

We hebben een rechtstreeksse KLM vlucht, wat betekent dat hapjes, drankjes én maaltijden prima verzorgd zijn. Nieuw is wel, dat iedereen zijn eigen tvscreen heeft en dat is toch wel prettig tijdens een vlucht van bijna 10 uur. Benny kijkt maar liefst 3 films en Anja kijkt een film, wat afleveringen van Friends, CSI en CNSI én een documentaire over Roger Federer.

Morgen zijn we weer thuis.....

roelf stuut

bedankt voor al jullie verhalen. hopelijk kunnen jullie de koffie van d.e nog herkennen. dag anja en bennij. roelf