2010 U.S.A ~ Canada

Dag 17; Vancouver, BC (Canada)

We slapen lekker uit. We hebben geen miles te rijden, alleen een stad te bezichtigen, dus we blijven lekker liggen tot half 8. Eenmaal aan de koffie/thee checken we even de reakties op de website

Wink
, we douchen, wassen wat kleding en gaan dan pas naar de Irisch pub waar het ontbijtbuffet is. Er is weer voldoende keus, Anja heeft 2 geroosterde boterhammen met een gekookt eitje, jam én pindakaas (niet allemaal op dezelfde boterham, hoor) en Benny bakt een warme wafel met maplesyrup.

We gaan vandaag op stap met de Hop-on/Hop-off bus. Een open rode tourbus, die door de hele stad rijdt. Je koopt een kaartje (voor een vermogen) en dan kun je 24 uur lang in en uit stappen zoveel je wilt. Ondertussen krijg je ook nog wat informatie over de stad te horen. Klinkt allemaal héél aantrekkelijk, tenzij.......... de buschauffeur met 120km p/uur door de stad heen scheurt en het informatiebandje niet gelijk loopt met wat je ziet. Dan wordt het toch wat lastig. De bus schudt als een gek (niets te filmen/fotograferen dus) en alles wat het bandje verteld, "aan Uw rechterzijde ziet U"........komt pas een kwartier later voorbij

Undecided

We stappen uit bij het Stanley park om een bezoek te brengen aan het 'famous' Vancouver Aquarium. Er staat een behoorlijke wachtrij voor de kassa, dus we lopen eerst naar de Totem Pawls in het park. Eenmaal terug bij het aquarium is de rij alleen nog maar langer geworden, maar we sluiten toch maar achteraan. Eenmaal binnen ($$$$$) gaan we vol verwachting en met de plattegrond in de hand op pad. Eerst de dolfijnen, er zijn er twee en ze zitten in een veel te klein bassin. Het zeeleeuwen verblijf is leeg en in het bad van de zeeotters zit er maar één. We kijken even bij de witte dolfijnen ( wow, het zijn er wel drie en het bad is ook al wat ruimer en besluiten dan wat te gaan eten. Ook hier weer een lange rij, we bestellen een cola en twee Hot Dogs. Jammer, hoewel het pas half één is, zijn de Hot Dogs al op, alleen nog kinderdogs (puppy's??) op voorraad. Wel ja, als we maar wat te eten hebben. Als Benny een zitplaats op een muurtje heeft gevonden en Anja na geruime tijd wachten eens vraagt waar de doggies blijven blijkt de order te zijn verdwenen, no problem, ze begint er meteen aan en met een kwartiertje zijn ze wel warm...... mmmmmm, laat maar, just give me my money back

Yell

We lopen nog door het Amazone gebied, met een luiaard, een oranje vogel en een aantal vlinders, vinden zowaar nog een paar aquariums met én zonder vis erin, maar besluiten dan toch dat het wel genoeg geweest is.

We gaan terug naar de bus, stappen in en gaan er in Chinatown weer uit. Daar lopen we wat rond, maar meer dan wat winkeltjes is er niet, terug maar weer naar de bus. We stappen uit bij 'The old Spaghetti Factory' met het idee dat hier wat te zien is, maar alweer mis, er zit een pasta restaurant met die naam. We drinken koffie bij Starbucks en filmen/fotograferen nog wel de Steamclock, maar stappen dan toch op de bus naar het hotel.

We eten weer bij de Irisch pub. Kip, omwikkeld met gebakken Parmaham en Mushroom risotto. We lopen nog een stukje en gaan dan terug naar het hotel voor de koffie en de thee.

We hebben getwijfeld over wat te doen vandaag. Vancouver Island, Grouse Mountain, Whale watching, Suspension bridge........... allemaal in de natuur én interessant, we hebben gekozen voor de stad Vancouver zelf. Jammer, wij zijn geen 'stadsmensen', we hebben Vancouver gezien en dat is ook alles wat er over te zeggen valt.....

Morgen rijden we terug naar de V.S, naar Seattle waar we ook meteen de auto inleveren.

Talk to you guys, tomorrow!!

Pa & Ma

Goede reis naar Seattle en een prettige vlucht
naar L A kan je een weekje rusten ook niet gek