2010 U.S.A ~ Canada

Dag 16; Kamloops - Vancouver, BC (Canada)

We rijden al om half negen, zonder te ontbijten, weg uit Kamloops. Hier valt werkelijk helemaal niets te beleven. Anja heeft inmiddels al een energiebar op bij de thee en we besluiten onderweg wel wat te kopen.

De weg loopt door de heuvels en af en toe zien we nog een besneeuwde bergtop in de verte. We stoppen bij een benzinepomp, tanken de auto (waarschijnlijk voor de laatste keer) vol en kopen cake en muffin als alternatief voor het gemiste ontbijt.

Alles ligt hier, uiteraard, veel verder uit elkaar dan bij ons en vaak is er geen andere weg van A naar B, wat betekent dat de Trans Canadian Hihgway (6 banen breed) dus ook gewoon een fietspad is. Fietsers rijden hier over de vluchtstrook en als die te smal of slecht begaanbaar is rijden ze op de rechter rijbaan!! Op het moment dat er een invoegstrook is, en de fietser dus meteen midden op de weg terecht komt, staat er netjes een bordje dat wanneer het 'veilig' is, ze weer moeten verhuizen naar de rechterbaan/vluchtstrook. Hoe bizar is dat??

We zijn al om twee uur in Vancouver en ondanks dat we de halve stad doorkruisen (het hotel ligt Downtown) rijden we, alweer, in één keer goed. We checken in en brengen meteen alle spullen boven. De kamer is klein, maar comfortabel énnnnn als we in de badkamer komen ontdekken we een BUBBELBAD!

Laughing

We drinken wat in de Ierse pub naast het hotel (hier is ook het ontbijt morgenochtend) en gaan dan aan de wandel. We lopen naar het Lookout point en gaan met een lift, die aan de buitenkant van het gebouw hangt, 26 verdiepingen omhoog, om van het uitzicht over de stad te genieten. Het is, bij lange na, niet zo hoog als de 110 verdiepingen van Sears Tower in Chicago, maar het uitzicht is ook hier geweldig. Al moet gezegd dat de Skyline van Chicago vele malen mooier is dan die van Vancouver.

We drinken nog koffie met bananabread bij Starbucks en lopen dan terug naar het hotel. We eten bij de pub een heerlijk bord pasta in creamsauce met mais, doperwtjes en langoustines. We krijgen er geroosterd knoflookbrood bij. Jammie.

Morgen gaan we nog wat meer van Vancouver bekijken.