2010 U.S.A ~ Canada

Dag 15; Jasper, AB - Kamloops, BC (Canada)

Er is niet zo veel te vertellen vandaag. We rijden even voor half 10 weg. Eigenlijk te laat, want we hebben een lange rit voor de boeg, maar als we een half uurtje in de auto zitten passeren we de grens met Britisch Columbia en geeft een bord, langs de kant van de weg, aan dat we een tijdzone passeren en dat de klok een uur terug moet. We hebben dus straks 60 miles gereden en zijn nog geen minuut onderweg..... dat is aardig gek.

Het landschap is mooi, maar niet bijzonder. Het lijkt veel op wat we kennen van Frankrijk. Groene bergen, rotsen en een rivier paralel aan de weg die we rijden. We stoppen twee keer om de benen te strekken en hier zien we toch het grote verschil met de V.S. Zijn de mensen in de V.S vele malen vriendelijker, alles is er ook veel schoner. De toiletten bij de benzinepomp en nu op deze parkeerplaatsen. Vind je in de V.S geen vuil op straat (je krijgt bekeuring, als je wat weggooit) hier ligt het vol met blikjes en papier en er hangt een zéér onfrisse toiletgeur, terwijl er geen toilet is!!

We eten, tussen de middag bij Subway, Benny een sandwich met kip, kaas en sla, Anja een wrap met sla, komkommer, tomaat en tonijn.

Vroeger dan verwacht, rond half drie zijn we al in Kamloops. We hebben een statig hotel uit 1920, waar de kamers nog in die stijl ingericht zijn. We maken koffie en lopen even de straat uit, maar er valt hier niets te beleven. We drinken wat op het terras van het hotel, gaan terug naar de kamer en eten roasted lam aan de overkant van de straat bij de Griek. Lekker, maar een belachelijk groot bord met veel te veel eten. Zonde!

Terug in het hotel, maken we thee/koffie, werken de website bij en kijken een film op t.v.

Morgen rijden we naar Vancouver, waar we 2 nachten zullen blijven.

Harma

Het is heerlijk wakker worden met een berichtje van jullie! Wel knap hoor 60 miles rijden en nog geen min. onderweg hahaha. Knuffels Har x

roelf stuut

hallo lui. wel dan kan je zien, wat een verschil er is in de wereld fijne vacantie verder moi roelf

Paulien

Hoi Benny en Anja

Ik ben jaloers: het is so cool om met jullie mee te reizen.
Zulke gave verhalen en schitterende foto's.
De helft van de reis zit er al weer op, voor je het weet zit je weer thuis, maar tot die tijd nog heeeeeel veel plezier.
We blijven jullie volgen.

Liefs: Paulien en Gerard.