2010 U.S.A ~ Canada

Dag 12; Glacier N.P, MT

Na het ontbijt, Benny heeft rösti, 2 spiegeleieren (sunny-side-up), toast en jam en Anja heeft yoghurt, vers fruit en een cinnamonrol die Benny ook nog op eet, rijden we verder het park in. De going- to-the-sun road, loopt dwars door het park en is 50 miles lang.

We zijn nog maar net onderweg als we een jonge beer langs de kant van de weg zien. Uiteraard maken we even een foto. Helaas geen film, het bandje in de camera is bijna vol en nieuwe bandjes liggen in het hotel. We moeten dus zuinig filmen vandaag.

De rit is, we kunnen het wel blijven zeggen, schitterend!! Overal gletsers en overal waar het smeltwater naar beneden komt kletteren watervallen. Je kunt het water helemaal volgen, van boven op de berg, waar de sneeuw ligt naar beneden, waar het de rivier in stroomt.

Rond één uur zijn we aan de andere kant van het park. We stoppen voor de lunch. Benny een grilled chicken sandwich en Anja een Cesarsalad.

Na de lunch keren we om en rijden de weg terug naar het hotel. Overal zijn uitkijkpunten, overal kun je stoppen om weer prachtige plaatjes te schieten. Na iedere bocht, in de weg, is het uitzicht weer anders. We fotograferen zelfs nog een aantal big horn sheep.

Als we aan het laatste stuk door de bergen, vlak bij het hotel, beginnen barst er een, korte maar hevige, regenbui los. Al voor we bij het hotel zijn is het al weer droog.

We eten bij 'Eddie's', Benny krokante kip en Anja steak, allebei met baked potato en slade en daarna gaan we weer naar het hotel voor de laatste nacht Glacier N.P

Morgen rijden we naar Banff in Canada. Een lange rit van ruim 300 miles.

P.s. Tjergina en Hans, hoop dat jullie een fijne vlucht gehad hebben. Have fun in venice Beach én bij de PML show!