2010 U.S.A ~ Canada

Dag 11; Missoula - Glacier N.P, MT

Rond 10 uur rijden we pas weg uit Missoula, we gaan 10 miles over de Interstate en vervolgens 140 miles over US-Highway 93-S. Het landschap verandert van mooi naar 'niet bijzonder', maar hoe dichter we bij het Glacier N.P komen, hoe meer besneeuwde bergtoppen we zien.

Als we, na een pitstop, weer weg rijden, brand het lampje 'need oil change soon' in de auto. Nu hebben we dat 2 jaar geleden ook gehad, toen hebben we olie laten verversen bij een garage en de rekening bij Alamo gedeclareerd. Dat is ons plan nu dus ook.

Om kwart voor drie checken we in bij ons hotel. We hebben een kamer op de 2e verdieping en het uitzicht is waanzinnig. Het hotel ligt echt vlak aan Lake McDonald, we horen het water onder ons tegen de rotsen klotsen en in de verte liggen de gletsjers.........

We wassen wat shirts, we zijn hier 2 dagen dus tijd genoeg om te drogen, en gaan dan Apgar Village verkennen. Er zijn wat winkeltjes en een restaurant.

Als we terug komen lopen we even bij de receptie naar binnen en vragen aan Stephanie of zij ons kan helpen aan een garage in de buurt. Niet dus. Ze belt Alamo en we kunnen in Kalispell de auto omruilen voor een ander of de olie laten verversen. Nu is Kalispell een uur rijden hier vandaan, dus dat gaan we niet doen. Ze belt de Alamo in Kalispell voor ons, we hebben een smak geld betaald voor de auto én de verzekeringen, ze komen maar een andere auto brengen........ en jawel, ze krijgt het voor elkaar. Anderhalf uur later staat meneer Alamo voor de deur met een truck, waar een zilvergrijze Nissan SUV op staat. Thank you very much!! Bye, bye Jeep.....

Inmiddels hebben we wat te eten gehaald en voor onze kamer, met dat prachtige uitzicht, buiten op gegeten. Na de koffie koopt Ben nog een dvd van het Glacier N.P, die kijken we in bed op de laptop.

Morgen gaan we écht het park in.

Marja & Henk, have fun in Praag!!