2010 U.S.A ~ Canada

Dag 9; Yellowstone N.P, WY

Zodra we de deur van de cabin open doen, zien we een eland aan de andere kant van de weg. Meteen tijd voor een foto dus.

We ontbijten waar we gisteravond ook gegeten hebben. Anja heeft pancakes en vers fruit en Benny gaat vooreen biscuit met ei en kaas. Samen met een 'small' (lees halve ltr) koffie, kunnen we er weer even tegen.

Het eerste gedeelte van de North Loop, is gelijk aan de route van gisteren, we kunnen dus even doorrijden en gaan niet steeds de auto uit.

De eerste stop is Roaring Mountain. Wat het dus ook letterlijk is. Een berg, met hier en daar gaten waar stoom uitkomt en ja, de berg maakt een 'roaring' geluid. Het klinkt allemaal nogal onheilspellend.

Vervolgens rijden we door naar Mammoth Springs. Een upper- en een lower terrace vol met hot springs. Het lijkt een maquette, een plaatje uit Disneyland. De grond, als een dikke witte korst en overal plassen heet water van roestbruin tot hemelsblauw. Overal bruist en bubbelt het en komt er stoom uit de grond. Wat een schoonheid. Eigenlijk niet op film/foto vast te leggen.

We eten fish, chips and coleslaw in Mammoth Village en gaan dan weer verder.

Het landschap is weer adembenemend mooi en we rijden zelfs een stuk over een plateau waar het wegdek maar half verhard is.

Als we bij de Tower Falls aankomen, besluiten we eerst koffie/ijs te nemen, voor we er naar toe lopen, maar als we daar net mee buiten zitten, begint het te onweren. Terug naar de auto dus, deze moeten we helaas overslaan.

We zijn inmiddels al weer op weg naar het hotel als we langs de kant van de weg veel auto's, een parkranger en heel veel mensen zien staan. Dit betekent dat er 'iets' te zien is, en dat 'iets' zijn in dit geval beren. We stoppen en gaan de auto uit, maar er is niets meer te zien, hooguit met een super telelens of een verrekijker en die hebben we allebei niet. Verder rijden dus maar. Niet veel later zien we hetzelfde tafereel, maar ook nu lopen de mensen al weer richting de auto. Wederom te laat dus. Met een 'de derde keer is scheepsrecht' stappen we weer in de auto. We hebben al behoorlijk wat wild gezien, maar een beer, dat zou toch de slagroom op deze taart, die Yellowstone heet, zijn.

We hebben geluk, als we en kwartiertje gereden hebben en door een vallei rijden staan er ineens veel auto's/mensen en een ranger langs de kant van de weg. We stappen uit en voor het blote oog ver weg, maar door de lens van foto/filmcamera duidelijk zichtbaar zien we een volwassen zwarte beer met twee kleintjes aan de overkant van de rivier door het veld lopen!! Dit is zooo mooi.Beren, we zien gewoon beren in het wild!! Wanneer we weer naar de auto lopen vliegt er ook nog een bold eagle over, hét symbool van Amerika.

Als we terug bij het hotel komen regent het weer. We drinken koffie en lopen dan naar het hotel voor een laatste diner in het Yellowstone N.P.

Morgen rijden we van Yellowstone naar Missoula in Montana. Een rit van 265 miles, waarvan de eerste 40 miles nog door dit prachtige park.

PA & MA

zie je wel toch beren maar gelukkig op afstand

Mitchell

Weet je wat je van beren leren kan, van slimme beren leren kan :)