2010 U.S.A ~ Canada

Dag 7; Cody - Yellowstone N.P, WY

Om half 10 vertrekken we richting Yellowstone N.P. Het is 100 miles naar het park en dan nog 50 miles naar het hotel, dat midden in het park aan Lake Yellowstone ligt.

We zijn, nog maar net, Cody uit als we langs de Buffalo Bill dam komen en uiteraard stoppen we daar en maken wat foto's/film.

De rit die volgt is weer prachtig, langs meren, bergen, velden, valleien en over hoogvlaktes.

Het eerste deel, dat we door het park rijden, ziet er troosteloos uit. Hier heeft een brand gewoed, niet normaal. Alles, wat ooit groen was, is zwart geblakerd. Het gaat jaren en jaren duren, voor de natuur dit weer herstelt heeft.

Het uitzicht over het meer met de pelikanen is écht prachtig en we stoppen dan ook een aantal keren om te genieten en om foto's/film te maken. We zien zelfs de eerste bisons ook al.

Het hotel is snel gevonden. We checken in, brengen de spullen naar de cabin en doen de was, die we aan een kleerhangertje te drogen hangen in een boom. Vervolgens gaan we naar de souvenierstore, Ben koopt een trui en een pet (2 halen, 1 betalen

Laughing
) en een dvd van het park en Anja een scrapbookset voor straks bij de foto's. We eten nog een ijsje en als we terug naar het hotel rijden, spotten we nog een hert.

Om 6.30pm gaan we eten, maar er is helaas nog geen tafel vrij. We zoeken een plekje in de lobby, van dit prachtige hotel uit 1907. Alles is nog in de sfeer van toen en er zit zelfs een strijkkwartet te spelen. Geweldig. Na een uurtje is er eindelijk een tafel vrij. We eten gegrilde lam (perfect) met mashpotato's en groene asperges en dat alles ligt in een zalige jus met kersen. Jammie. We hebben appelfritter met vanille ijs na.

Terug in de cabin kijken we, bij gebrek aan t.v. en internet een film op de laptop. Het verslag van vandaag wordt met de hand (hoe ouderwets

Wink
) in het reisdagboek gezet.

Morgen rijden we de South Grand Loop van het Yellowstone N.P.

PA & MA

he he daar zijn we weer we zagen beren op deweg
grapje