2010 U.S.A ~ Canada

Dag 6; Sheridan - Cody, WY

Na, alweer, een overheerlijk ontbijtbuffet, gaan we al vroeg op pad. We hebben maar 150 miles voor de boeg, maar Cody ziet er interessant uit in de reisgids, dus daar willen we wel wat van zien.

Als we op weg zijn, rekenen we uit dat we al voor de middag in Cody kunnen zijn......NIET DUS. We hebben er even niet opgerekend dat we het Bighorn National Forest moeten oversteken. Dit betekent veel, heel veel bochten en we rijden op een gegeven moment op 10.000ft hoogte. Er ligt zelfs sneeuw!! Ze zijn, halverwege, ook nog aan de weg bezig en dat betekent dat we, ergens boven in het Forest, ineens miles over onverhard wegdek rijden, Ze zijn er écht druk aan het werk met grote trucks en sjofels en soms moeten we stoppen en mogen eerst de tegenliggers er door, daarna mogen wij weer met 20 miles per uur verder. Het kost wat tijd, maar het levert weer wel leuke foto's/film op.

Net als we denken dat we het Forest achter ons laten komen we langs de Shell Falls en lassen we het zoveelste foto/film/stop moment van de dag in. Het landschap is zoo waanzinnig mooi, dat we de neiging hebben om na iedere bocht de auto aan de kant te zetten, even te genieten en wat foto's/film schieten. Shell Falls, prachtig. Gewoon langs de kant van de weg, stort er ineens met een denderend lawaai een partij water naar beneden, niet normaal.

Hierna gaan we toch echt verder...... tot het volgende dorp. Het is lunchtime en in Greybull kopen we koffie en warm pretzelbread en eten dat op de stoep op.

Om half drie komen we in Cody aan. Onze cabin is nog niet klaar. We checken wel in, maar krijgen de sleutel nog niet mee. Tijd voor een rondje Cody.

Allereerst naar het Cody Visitors Center voor wat advies, daarna rijden we naar The Old Trail Town. Een openluchtmuseum. Ze hebben een aantal cabins, uit de tijd van Buffalo Bill, bij elkaar gezocht en hier, als een soort dorp weer bij elkaar gezet. Er is een school, een winkel en de cabin van Butch Cassidy and the Sundance Kid. Er is zelfs een begraafplaats, waar ze een aantal 'beroemde' cowboys herbegraven hebben.

Hierna is het tijd om de sleutel van de cabin op te halen. We zetten meteen koffie/thee en gaan daarna op weg naar het Buffalo Bill Historical Center. 5 museums in één gebouw. We starten bij de Firearms. Twee verdiepingen met 1500 en 1200 vuurwapens van lang geleden tot aan de wapens van de Golfoorlog. Nu zijn we niet zo geïnteresseerd in dat laatste, maar de Smith & Wesson's en de Winchester's zijn mooi om te zien. Zelfs de wapens gebruikt voor de serie Bonanza ontbreken niet!! Er is nog een zaal met Western Art, een zaal met Plains Indian People en een ruimte speciaal voor Buffalo Bill and the West. De vijfde zaal gaat over the Nature of Yellowstone, maar daar hebben we geen tijd meer voor, het museum sluit om 6pm.

Terug in de cabin, drinken we nog wat en rond 7pm gaan we eten. We hebben een 10% discount gekregen voor het Holiday inn Hotel, dat hier naast ligt en aangezien we daar gisteravond goed gegeten hebben, maken we daar maar gebruik van.

We hebben er wéér een heerlijke maaltijd. We nemen allebei een chicken-combo. Benny heeft potato-baconsoup en chicken met ribs en fries en Anja heeft een salade en chicken met shrimps en baked potato. Al het vlees/vis wordt gegrild op een open vuur en dat smaakt zalig!!

Morgen rijden we naar Yellowstone N.P., waar we 3 nachten zullen blijven.

Tot morgen!!

Harma

Super! Het lijkt of ik mee op reis ben... :-)

Pa & Ma

leuk hoor de verhalen daar kom ik om 7.00 voor uit bed
CP aan en lezen, we genieten er echt van,
tot horens uit Yellowstone np heb er op google earth
al wat van gezien Schitterend

marja

Hoe is het daar, is alles goed? Ik begon te wennen aan elke dag een verslag, nu ik niets hoor, begin ik mij een beetje zorgen te maken.
Ik hoop dat jullie daar aan het genieten zijn.
xx