2010 U.S.A ~ Canada

Dag 1; Amsterdam - Denver, CO

Hoi allemaal,

Het is nu 6am van dag 2, we zijn al een half uurtje wakker en tijd voor een update van de eerste dag.......... en wat voor een eerste dag! Het liep niet allemaal zo als gepland

Undecided

De wekker liep om 5 uur af en Brendon was om even voor zes uur in de Karper. Een kwartiertje later weggereden, uitgezwaaid door Ed en Wilma!! Uiteraard niet druk op de weg, dus in no-time waren we op Schiphol, waar we tot de ontdekking kwamen dat Ben z'n filmtas nog op tafel stond!! Brendon wilde wel heen en weer rijden (héél erg lief, THNXX) en nadat we de koffers hadden ingecheckt, de $ hadden opgehaald en de eerste Starbucks naar binnen hadden gewerkt was Brendon al weer terug en konden we naar de gate, waar het vliegtuig al klaar stond

Met een kleine tien minuten vertraging zijn we vertrokken naar Minneapolis. Voor het eerste vlogen we met Delta Airlines, maar dat zal waarschijnlijk wel meteen de laatste keer zijn!! Het enige voordeel was het beeldscherm in de stoel voor ons, maar voor wat de service aan boord betreft, een dikke onvoldoende!! Een kofffie/thee na het opstijgen, een warme maaltijd die niet aan de maaltijd van de KLM kan tippen, een glaasje water tussendoor en een snack (minipizza/ijsje) met nogmaals een koffie/thee was alles wat er rondgebracht werd. En dat op een vliegreis van 8,5 uur.

Aangekomen in Minneapolis de koffers opgehaald, langs de douane (het bekende hoe, wat, waar en waarom, de vingerafdrukken en de fotoscan), de koffers weer in geleverd, weer langs de douane en, met een bak koffie/flesje water, wachten op de vlucht naar Denver. Met een half uur vertraging, er was iets met het koffercompartiment en de boel moest heringedeeld worden, zijn we vetrokken.

In Denver gelukkig niet meer langs welke douane dan ook, maar meteen naar de bagageband, waar de koffer van Benny al snel voorbij kwam rollen, maar die van Anja na een uur!! nog niet gesignaleerd was. Navraag om ongeveer 5pm (plaatslijke tijd) leerde dat de koffer met de vlucht, die om 6pm zou landen alsnog in Denver aan zou komen. Afgesproken werd dat Delta de koffer in het hotel af zou leveren.

Tijd om de auto op te halen. Natuurlijk lieten we ons voor $120,- weer een extra verzekering aansmeren, maar Benny is helemaal bij met zijn superdeluxe spierwitte Jeep.

Het hotel ligt op een kwartiertje rijden van het vliegveld, dus dat was snel gevonden. Na het inchecken hebben we bij Applebee's, fish & chips gegeten. Terug in het hotel, was die koffer er natuurlijk nog niet en nadat Tony, van de frontdesk, met Delta gebeld heeft voor me weten we dat de koffer zeker vanavond/vannacht nog gebracht gaat worden. Duimen maar.

Inmiddels heeft Benny koffie gezet, heeft buiten een rookpauze gehouden én de koffer mee naar boven gebracht. Wat een heerlijk gevoel!!

Goed, tijd om te douchen en te gaan genieten van het ontbijt. Vandaag staat de reis naar Cheyenne op het programma én indien mogelijk de wedstrijd van het Nederlands elftal.

Tot, voor ons althans, vanavond/morgenochtend.

HUP HOLLAND HUP!!!

Liefs Benny & Anja

maartje en piet

leuk om jullie eerste reisverslag te lezen. wel een hoop troubles gehad, maar gelukkig is alles goed gekomen. we gaan vanavond naar de voetbal kijken, en het is hier nog steeds erg warm. geniet van de reis! tot het volgende verslag. groetjes van ons

Judi

zeg wat lees ik nu

Koffer (even)weg An?
Laten we het daar nou net 1 dag voor vertrek over hebben!

Had je mijn advies eigenlijk nog opgevolgd?

veel plezier daar nog