2010 U.S.A ~ Canada

De voorbereidingen

Na de prachtige rondreis door het Westen van de VS in 2006 en de puzzeltocht, die Route 66 heet, van Chicago naar LA in 2008 was de vraag waar gaan we deze keer naar toe??

Benny wilde graag een keer naar Seattle om het graf van Bruce en Brandon Lee te bezoeken en Anja wilde graag weer afsluiten met een aantal dagen Venice Beach. Verder was alles mogelijk.

Als eerste in de reisgids gezocht naar een rondreis die aan beide wensen voldeed. Vervolgens hebben we met die reis wat 'gespeeld' en zo ontstond het plan om het Noord/Westen van de VS te bezichtigen, aangevuld met een aantal dagen Canada. We starten in Denver en eindigen, voor wat de rondreis betreft, in Seattle.We hebben besloten om van Seattle naar LA te vliegen om wat tijd uit te sparen en zo wat langer te kunnen genieten van de zon, het strand en de Pacific Ocean.

Nadat de reis, zo ongeveer, op papier stond,moest de auto nog worden uitgezocht. We besloten dat het weer de medium SUV, de Chevrolet Equinox, moest worden. Die is ons, nou ja vooral Benny, wel héél goed bevallen, dus die keus was snel gemaakt.

Goed, nu was het tijd voor het reisbureau. Samen met Els de hotels uitgezocht, de auto geregeld en de tickets, voor de heen en terugreis geboekt.

In het Glacier NP waren, bij het reisbureau, geen hotels beschikbaar dus dat hebben we zelf geregeld, evenals de tickets voor de binnenlandse vlucht én het hotel in VB.

Inmiddels is alles geboekt enstaat het volgende reisschema op papier;

Day 01 -July 10 za - Amsterdam - Denver (CO)

Day02 - July 11 zo -Denver (CO) - Rocky Mt NP - Cheyenne (WY)

Day 03 -July 12 ma -Cheyenne -Keystone (SD)

Day 04 -July 13 di -Mount Rushmore(SD)

Day 05 -July 14 wo -Keystone (SD) - Sheridan (WY)

Day 06 -July 15 do - Sheridan (WY) - Cody (WY)

Day 07 -July 16 vr - Cody (WY) - Yellowstone N.P. (WY)

Day 08 -July 17 za -Yellowstone N.P. (WY)

Day 09 -July 18 zo - Yellowstone N.P. (WY)

Day 10 -July 19 ma - Yellowstone N.P. (WY) - Missoula (MT)

Day 11 -July 20 di - Missoula (MT) - Kalispell (MT) - Glacier N.P. (MT)

Day 12 -July 21 wo - Glacier N.P. (MT)

Day 13 -July 22 do - Glacier N.P. - Banff (AB)

Day 14 -July 23 vr - Banff (AB) - Jasper (AB)

Day 15 -July 24 za - Jasper (AB) - Kamloops (BC)

Day 16 -July 25 zo - Kamloops (BC) - Vancouver (BC)

Day 17 -July 26 ma -Vancouver (BC)

Day 18 -July 27 di - Vancouver (BC) - Seattle (WA)

Day 19 -July 28 wo - Seattle (WA) - Los Angeles (CA) - Venice Beach (CA)

Day 20 - July 29 do - Venice Beach

Day 26 - Aug 04 wo - Venice Beach

Day 27 - Aug 05 do - Venice Beach

Day 28 - Aug 06 vr - Venice Beach - Amsterdam

Day 29 - Aug 07 za - Amsterdam Airport

Nu is het aftellen tot de dag van vertrek.....