2010 U.S.A ~ Canada

Lost tapes.

Ze zijn gearriveerd!!

Laughing

Vanmiddagzijn de 'lost tapes' met een Fed-Ex koerier bezorgd! 3 Videobandjes vol met herinneringen aan een geweldige vakantie.

Inmiddels hebben we er al wat stukjes van bekeken en hebben we al weer dingen terug gezien, die we inmiddels 'vergeten' waren. Nu alleen nog van al die tapes een mooi geheel maken, maar dat is Benny wel toevertrouwd!

Inmiddels hebben we ook de Alamo gebeld en ze héél hartelijk bedankt voor alle moeite die ze gedaan hebben om deze, voor ons kostbare, herinneringen terug te vinden én te bezorgen in Ridderkerk. THANK YOU ALAMO!! Great service!!

Vanaf nu gaan we ons bezig houden met een volgende reis naar de USA. Zodra we een nieuwe site opgezet hebben laten we het weten.

Aan iedereen, nogmaals; Bedankt voor het 'meereizen' en tot snel!

Liefs Anja & Benny

xxoo

The lost tapes

WOOOHAAAAHHHHH !!!!

Na een aantal emails, een aantal telefoontjes naar Alamo Rental Car én heel veel geduld hebben we zojuist het verlossende telefoontje gekregen; THE LOST TAPES ARE FOUND!!

En het zijn écht onze bandjes. De dame aan de telefoon wist te melden dat er op één van de bandjes 'handwritten' Venice Cruise staat en ja dat zijn onze bandjes. We're sooo HAPPY!!

Ze worden deze week nog met de UPS/ post verscheept/verstuurd. Geen idee hoe lang het duurt voor ze hier zijn, maar who cares?? De bandjes zijn terecht en onderweg. We kunnen nog wel wat geduld opbrengen :))

Natuurlijk hebben we de foto's nog, maar deze bewegende beelden......... de vlucht naar Denver..... Mount Rushmore......Old Faithful in Yellowstone........de eekhoorn, die in z'n holletje van een gekregen crackertje zit te snoepen.............de Columbia icefields en de beer, vlak naast de auto, in Jasper NP....... zoveel beelden, zoveel herinneringen, onbetaalbaar!!!

Zodra de tapes ook daadwerkelijk de Karper gevonden hebben laat ik het jullie weten.

Voor nu; WOOOOOOHAAAAHHHHHHH !!!!!

Nog één keertje dan.....

We zijn inmiddels al weer drie weken thuis en ook al weer drie weken aan het werk. Helaas hebben we, sinds we thuis zijn, meer regen dan zon gezien en dat maakt het nog moeilijker weer in het ritme van alle dag mee te draaien.

Helaas nog geen nieuws te melden van Alamo en 'the lost tapes'

Undecided
. We houden wel contact via de mail en ze 'doen hun uiterste best', maar met nog geen resultaat, tot nu toe. Jammer. Misschien dat een telefoontje meer oplevert..... Nu de vakantie écht voorbij is en de foto's gesorteerd, missen we toch écht de bewegende beelden die bij onze reisverhalen horen....

We willen wel, alsnog, iedereen bedanken die met ons mee 'gereisd' heeft. Dankjewel voor jullie lieve, leuke reakties!! Wij vonden het leuk om, op deze manier, verslag te doen van onze vakantie en het was iedere ochtend weer een verrassing wie er een berichtje geplaatst had op de site. Nogmaals bedankt daarvoor!!!

We weten nog niet, hoe onze volgende rondreis er uit gaat zien, maar we verheugen ons er nu al op!! Zoals het er nu voor staat gaan we, waarschijnlijk, volgend jaar alleen naar Venice Beach om Mitchell, die een wereldreis gaat maken en eindigt in Los Angeles, daar 'op te halen'.

In ieder geval, wat ons betreft, tot een volgend reisverhaal!!

Liefs, Benny & Anja

Dag 29; LAX - Schiphol - Ridderkerk

Om kwart over 11 landen we op Schiphol, een half uurtje vroeger dan gepland. Dat is lekker. Als we bij de bagage claim op de koffers staan te wachten belt Brendon, hij haalt ons op, dat hij inmiddels ook op Schiphol is.

We drinken nog een laatste koffie bij Starbucks en dan is de vakantie voorbij. De koffers gaan in de auto en om half twee zijn we thuis.

Morgen hebben we nog een dag om bij te komen, de koffers leeg te maken en de was te draaien, maar maandag moeten we toch écht weer aan het werk.

We hebben veel mooie en indrukwekkende dingen gezien. We hopen dat de videotapes gevonden worden, maar zo niet, dan hebben we 'gelukkig' van de drie parken, Yellowstone, Glacier en de Canadian Rockies, nog een gekochte dvd en, uiteraard, hebben we de foto's nog en héél veel herinneringen die niemand ons meer af neemt!!

We genieten nog even na en daarna weer plannen en sparen voor een volgende mooie reis.

Dag 28; Venice Beach - LAX, CA

We zijn, ondanks de korte nacht, toch al om half negen wakker. Na het ontbijt ruimen we de koffers in en laden we i-pods en telefoons nog even op.

Voor we gedag gaan zeggen bij John en Maria regelt Alfonso vast een taxi voor ons. We moeten uiterlijk om half 2 op het vliegveld zijn, dus de taxi zal ons om 12.45 uur op halen. We mogen de spullen in de kamer laten staan (uitchecken is eigenlijk om 12.00 uur) "you're like family" roept Alfonso, "there's no hurry".

We lopen eerst, via de Venice Canals, naar John. We praten nog even en zeggen dan gedag. Maria is aan het werk, dus de volgende stop is Animal House. We maken nog even een praatje, maar dan is het toch écht tijd om weg te gaan. Pfffff, gedag zeggen valt niet mee...... C-ya soon guys!!

We zijn zo lang bij Animal House blijven 'plakken' dat we geen tijd meer hebben voor de Venice Pier, we moeten zelfs doorlopen om nog op tijd in het hotel te zijn. We halen snel boven de koffers op en terwijl we uitchecken zet de taxichauffeur al vast alles in de auto. We zeggen Alfonso gedag en dan is het tijd om naar Los Angeles Airport te gaan.

De taxichauffeur zet ons keurig af bij de KLM vertrekhal. Het is druk en als we inchecken komen we tot de ontdekking dat we niet eens naast elkaar zitten

Undecided
. We hebben zelfs allebei een middenstoel, geweldig!! Ter compensatie mogen we wel een extra koffer gratis inchecken.....yeah!

We vertrekken keurig op tijd, Benny zit op rij 30, tussen twee, niet al te vrolijke, dames en Anja zit op rij 29 met voor het raam een meneer die het raamluik én zijn ogen meteen dicht doet en ze pas weer open doet als we geland zijn, en aan de andere kant een zuurpruim uit Rusland. Wat een gezelligheid. Dat is even wennen, na 4 weken vakantie in een land waar iedereen tegen iedereen praat.

We hebben een rechtstreeksse KLM vlucht, wat betekent dat hapjes, drankjes én maaltijden prima verzorgd zijn. Nieuw is wel, dat iedereen zijn eigen tvscreen heeft en dat is toch wel prettig tijdens een vlucht van bijna 10 uur. Benny kijkt maar liefst 3 films en Anja kijkt een film, wat afleveringen van Friends, CSI en CNSI én een documentaire over Roger Federer.

Morgen zijn we weer thuis.....

Dag 27; Venice Beach - Solana Beach - Venice Beach, CA

Het is hier nu 2.28am, middernacht dus, beetje laat maar dat heeft een reden we komen net terug uit Solana Beach 110miles hier vandaan.........

De wekker loopt, vanochtend, om 7 uur af. We gaan ontbijten met Pat en we willen, uiteraard, niet te laat zijn. Om exact half negen rijdt hij de parkeerplaats van het hotel op. We lopen naar The Terrace en hebben daar, weer, een heerlijk ontbijt. Pat en Benny hebben een Trail 2+2+2, oftewel 2 French toast, 2 worstjes en 2 spiegeleieren, Anja heeft pancakes met vers fruit. Heerlijk!! Na het ontbijt lopen we nog samen de pier over en als we nog even in de hotelkamer zijn geweest is het, om kwart over tien, toch echt tijd voor hem om weg te gaan. Vanavond is er een benefit show in The Belly Up Tavern in Solana Beach en de band moet vroeg weg, voor een vroege soundcheck, i.v.m. een cocktailparty vooraf.

Als we terug op de hotelkamer bellen we eerst Mitchell; HAPPY BIRTHDAY!!, daarna, na een kort overleg, besluiten we om vanavond naar de show te gaan. We reserveren kaarten via het internet, draaien een routeplanner uit en, met behulp van Alfonso, regelen we een huurauto.

We hebben om 1pm met John en Maria afgesproken. Daar drinken we nog koffie/water, kletsen even bij, beloven dat we morgen nog gedag komen zeggen en dan wordt het voor ons tijd om te gaan. Het is écht superdruk op de weg. De I-5 is op sommige plaatsen 8 banen breed, we hebben nog nooit zoveel auto's bij elkaar gezien. We doen er 3,5 uur over, maar dan staan we toch bij de Belly Up voor de deur. We hebben nog tijd genoeg, dus gaan we eerst wat eten. Benny heeft chicken linguini en Anja heeft flourtortilla's met vis, salsa, blackbeans en quacamole. We nemen ook nog een heerijk dessert en dan is de zaal inmiddels open en kunnen we naar binnen. We vinden een mooi plekje aan de zijkant van het podium.

Er is een voorprogramma van een band, waar ik de naam zo snel niet meer van weet

Undecided
, maar het klonk in ieder geval goed.

Nog voor Venice start komt Mark ons 'begroeten', hij is 'boos', we zijn al 4 weken in de V.S en we hebben hem niet gebeld en niet gemaild.....SORRY!!

De show is geweldig. Alleen uptempo en na 13 songs stappen we over van Venice naar de Pine Mountain Logs voor nog eens 10 songs. What a treat!!

Na afloop blijven we, uiteraard, nog even plakken voor een praatje met de Lennons, maar als het kwart over 12 is moeten we toch écht weg. het is nog 2 uur rijden naar Venice Beach. We nemen afscheid van Mark, Kipp, Michael en Pat, zeggen nog snel gedag tegen Dianne Trantis en om half 1 rijden we weg, Het is nu, gelukkig, niet druk op de weg en binnen 2 uur zijn we weer terug in het hotel.

Wat een heerlijke afsluiting van deze vakantie!!

Dag 26; Venice Beach, CA

Hebben we ons al niet zo druk gemaakt, de afgelopen week, vandaag doen we wel héél rustig aan. Om kwart voor 12 (local time) speelt Ajax de return wedstrijd voor de Champions Leage en dat wil Ben graag via internet radio volgen. Als we terug komen van het ontbijt is het niet de moeite om nog ergens heen te gaan. We ruimen de hotelkamer en Benny z'n koffer op....... ook nuttig.

Als de tweede helft begint en Ajax inmiddels met 2-1 voor staat gaat Anja naar het strand. De zon schijnt en de lucht is blauw, perfekt weer dus. Benny heeft om 2pm een afspraak met Sean van The House of Ink, hij laat de cover van de 'On de border' cd van de Eagles op zijn rug zetten. De wedstrijd eindigt in 3-3, wat betekent dat Ajax door is naar de volgende voorronde.

Om 6pm zijn we allebei weer terug in het hotel.

We eten, voor de laatste keer deze vakantie, bij The Terrace. Anja gaat voor de, écht overheerlijke, lam chobs, met de couscous, de groenten en de mintsauce en Benny heeft bbq ribs met cowlslaw. Als nagerecht gaan we voor de profiterolles en de three chocolate mousse cake. We halen nog een paar boodschappen bij Alan's Market en gaan dan terug naar het hotel.

Straks, vlak voor we naar bed gaan en het in Nederland inmiddels 5 augustus is, zullen we Mitchell nog even bellen....HAPPY BIRTHDAY!!!!! XXX

Dag 25; Venice Beach, CA

Het is, alweer, bewolkt als we wakker worden..... Na het ontbijt gaan we dus, nog maar een keer, aan de wandel. We kopen nog 2 korte broeken en 2 shirts voor Benny en blijven een tijdje kijken bij Muscle Beach, de openlucht fitnessruimte aan het strand. Er wordt weinig gesport, maar wel veel 'geshowd'

Wink

We lopen door tot aan Windward Av. en gaan dan via Mainstreet naar Abbott Kinney Blvd. Daar drinken we, op advies van John, koffie bij Intelligentsia. Het is een beetje industrieel ingericht en elke kop koffie wordt vers gezet. Anja heeft decaf, wat met een filter opgeschonken wordt en Benny heeft cappuccino. Als de bonen gemalen zijn en de koffie gezet is wordt de melk er zodanig bijgeschonken dat er een hartje van koffie/melk op de koffie ontstaat. Een waar kunstwerk en, het moet gezegd worden, de smaak is ook nog heerlijk.

We lopen Abbot Kinney uit tot N. Venice Blvd en lopen die weer uit tot we terug zijn op O.F.W., daar vandaan lopen we over het strand terug naar de pier en dan via Starbucks (Frappuccino) weer terug naar het hotel.

Als we, een half uurtje, in het hotel zijn breekt ineens de zon door. Omkleden dus en naar het strand. Daar blijven we tot half 5.

We willen gaan eten bij de Whaler bar & grill, maar daar is alles vol. We hebben gisteren bij The Terrace gegeten en, nadat we nog wat menukaarten geinspecteerd hebben op Washington Blvd eindigen we toch weer bij Islands. Benny heeft, voor het eerst deze vakantie een Burger Hawaii en Anja heeft chicken wraps.

Terug in het hotel werken we de website bij, helaas is er niet zoveel bijzonders meer te melden, en kijken we nog wat tv.

Morgen heeft Benny een afspraak bij het Venice Beach House of Ink.....